5 teških grešaka koje morate izbjeći u ranoj fazi razvoja biznisa

Pokrenuti posao je lako. Ono što radite neposredno nakon pokretanja posla je ono što će vas u konačnici i definisati u svijetu poduzetništva. Živimo u sredini gdje je novac primaran razlog zašto ući u vlastiti biznis. Upravo zbog toga i imamo tako lošu sliku poduzetništva uopšte. Razlog zašto većina biznisa ne doživi svoj drugi rođendan može biti i ovo i ono, ali ‘najpopularnije’ smo vam pobrojali ispod.

1. Trošenje zarade na gluposti – Naravno, ovo je klasik. Zaradu u samom startu poslovanja smatrajte kao apsolutni blagoslov. To je toliko neobična pojava danas. Zato, svu zaradu pametno, ali baš baš pametno rasporedite, po mogućnosti, kroz biznis. Teški dani su tu, vjerujte. Budite na oprezu, opasnost vreba sa svih strana. Umjesto na ručak, nepotrebne stvarčice, poklone (da se pohvalite), i slično, svoju zaradu usmjerite na jačanje biznisa.

2. Kupovina nepotrebnih tehnoloških stvarčica – nadovezujemo se na prethodni osvrt. Tehnološke stvarčice: tableti, pametni telefoni, aplikacije, fotoaparati … sve je to tako primamljivo i vrlo lako ćete pronaći ‘razlog’ zašto to trebate imati ali osim ako nisu nužni za posao, odlučite novac namijenjen za te nepotrepštine usmjeriti na prave stvari.

3. Opuštanje – ili osjećaj komfora je nama svima najdraži osjećaj ali to je lažni prijatelj svakom poduzetniku. Stres nas na neki čudan način tjera na akciju i zato je pametno što češće pažnju usmjeravati na rješavanje problema, jer problemi postoje, sasvim sigurno. Komfor je luksuz koji poduzetnik, naročito u počecima svoje biznis avanture, nipošto ne može priuštiti. Komfor, ako se i pojavi u samom staru, tretirajte kao extra profit. Odmah ga uložite u nešto što može koristiti vašem biznisu.

Pravdanje, svađanje, neugodnosti, i sve što ide uz to mogu vam isisati svaki atom energije.

4. Upošljavanje članova familije – Možda ćete u čudu podići jednu obrvu na ovo. Ali, ovo sasvim dobro shvataju oni koji su ovakvu grešku napravili. Dakle, ne da govorimo NE uopštenom zapošljavanju članova familije (tu manje više ne ubrajamo najbliže članove porodice). To je, recimo, OK u nekoj stabilnijoj fazi poslovanja. Razlog zašto je ovo loš potez je što na taj način na sebe stavljate ogroman pritisak u momentima kada svaki nepotreban pritisak trebate izbjeći. Dešavaće se to da će osoba koja radi kod vas a koja vam je rod prepričavati vaše odluke i poteze drugim, vama bliskim, ljudima i to će kad tad doći do vas, a velike su šanse da vam se neće dopasti ono što ćete (na)čuti. Pravdanje, svađanje, neugodnosti, i sve što ide uz to mogu vam isisati svaki atom energije.

5. Prerano traženje zamjene za vas – Ovo se također često dešava. Krenuo je posao, zarada se pojavila, sve, izgleda, štima. Došlo je vrijeme da neko drugi radi ono što ste vi do sada radili, a da vi više vremena ‘posvetite sebi’. Ne smijete se povući iz igre prerano. Nipošto! Ako ste se umorili, onda imate grešku u sistemu, ali neće je sigurno popraviti neko sa strane, osim ako se ne radi o amaterskim greškama. ‘Gazda’ mora biti uključen, prisutan, aktivan, živahan. To moraju vidjeti i doživjeti ljudi koji rade sa vama – uposlenici, dobavljači, klijenti, partneri itd. Upravo svojim angažovanjem stičete povjerenje i respekt svih pobrojanih, a taj respek i povjerenje će prouzrokovati bolji i predaniji rad i saradnju svih oko vas, a to je ono što vam je jako, jako bitno.

Poduzetnik.ba

Trenutno nema komentara.

Komentirajte sadržaj?