Ikea značajno mijenja svoj čuveni koncept poslovanja…

Nakon šest godina priprema, Ikea otvara svoju prvu robnu kuću u Indiji u kojoj će značajno promijeniti svoj čuveni koncept poslovanja kako bi se prilagodila indijskom ukusu i kupovnoj moći.

U gradu Hyderabadu otvara se trgovina na 38.000 kvadratnih metara kojom švedski trgovac namještajem ulazi na tržište od 1,3 milijarde ljudi koji godišnje na namještaj i opremu za uređenje doma utroše 30 milijardi dolara, piše Poslovni.hr.

Ikeine ambicije u Indiji su velike, o čemu govori podatak da u iduće dvije godine namjerava otvoriti i trgovine u Mumbaiju, Bangaloreu i Delhiju. Do 2025. u Indiji će Ikea imati 25 trgovina, a neke će biti u novom, manjem formatu.

No, osvojiti indijsko tržište s rastućom srednjom klasom nije nimalo lako.

Čak 95 posto namještaja prodaju male trgovine, specijalizirane za samo jednu vrstu namještaja koje ga pri tome besplatno sastavljaju i dostavljaju kupcima.

Drugim riječima, potpuno suprotno od Ikeina koncepta velikih robnih kuća iz kojih kupci sami odvoze i sastavljaju namještaj. Stoga je Ikea u Hyderabadu zaposlila 150 radnika za sastavljanje.

K tome, sarađuje sa stranicom za kućne usluge UrbanClap i nudi opciju angažiranja stolara za 10 dolara koji će kupcima pomoći u njihovu domu. S druge strane, iako Ikea slovi kao brend koji nudi dobru vrijednost za novac, u Indiji je “mnogo toga uvjetovano cijenom, a ne toliko kvalitetom”, kaže za New York Times Anil Talreja, partner u indijskoj podružnici Deloittea.

Za Ikeu je to poseban problem s obzirom da visoke indijske carine poskupljuju njezin namještaj za 30 do 50 posto u odnosu na druga tržišta. Kako bi snizila cijene, Ikea će u početku petinu robe nabavljati od lokalnih dobavljača. U idućih pet godina planira doseći uvjet indijske vlade od 30 posto robe lokalnih dobavljača. S kolikom pažnjom švedska kompanija ulazi na tržište govori i podatak da su njezini zaposlenici posjetili približno 1000 kućanstava kako bi se upoznali sa svakodnevnim životom tipične indijske obitelji i njihovim potrebama. “Želimo biti relevantni što je više moguće”, ističe Nick Elliott, šef unutarnjeg dizajna trgovine u Hyderabadu.