“Prevent opet glumi Ramba”

Sukob između proizvođača auto-dijelova Prevent i koncerna Volkswagen nije nov, kako piše Spiegel Online: “U udarnim vijestima se prvi put našao 2016., kada je uprava Preventa naložila da se obustavi isporuka određenih dijelova Volkswagenu, zbog čega je proizvodnja modela Golf bila zaustavljena na nekoliko dana, prenosi njemački DW.

Na to je koncern iz Wolfsburga otkazao suradnju s Preventom. No, vlasnik konglomerata proizvođača auto-dijelova, obitelj Hastor iz Bosne, sada ima u rukama novo sredstvo pritiska: ljevonicu Neue Halberg Guss u Saarbrückenu. Prevent je tu firmu preuzeo prije nekoliko mjeseci i to preko svoje tvrtke Castanea Rubra Assets d.o.o.”

“Halberg Guss proizvodi blokove motora, glave cilindara i bregaste osovine – dijelove koje Volkswagen očito nije mogao brzo dobiti od nekog drugog”, piše u izvještaju njemačke novinske agencije dpa: To je Prevent, kao i u ranijim prilikama, iskoristio za postavljanje ekstremno visokih cijena. Govori se i o desetorostrukom iznosu dogovorene razine cijena – to proizilazi iz jednog pisma Volkswagena upućenog Barbarosu Arslanu, direktoru Neue Halberg Gussa, do kojeg je došla novinska agencija dpa. Tu piše da ovo poduzeće samo u drugom kvartalu traži 150 do 180 miliona eura više. Volkswagen nije htio komentirati pismo.”

“Žestok sukob je 2016. stajao Volkswagen troznamenkastu milijunsku svotu – zato što su u Wolfsburgu prije toga previdjeli jedan važan detalj. Prevent-grupa je taktički rafinirano prisvojila malu specijaliziranu ljevaonicu ES Automobilguss i tako kupio sebi i moćnu pregovaračku poziciju. Kada je Volkswagen htio okončati dugu suradnju s jednom drugom Preventovom firmom, Prevent je, na iznenađenje Volkswagena, tu moć primjenio u punom obujmu”, piše, između ostalog, Spiegel Online.

“Prevent opet glumi Ramba – i nanosi štetu karijeri jednog Volkswagenovog top-menadžera” – naslov je članka koji je objavio manager magazin. On između ostalog navodi da se o “znatno povećanim cijenama koje je odredio Halberg Guss sada vode razgovori u koje se uključilo i Ministarstvo gospodarstva Saarlanda. Prema informacijama Ministarstva, predstavnici Volkswagena i Preventa su se 11. svibnja sastali u Frankfurtu s ministricom gospodarstva Saarlanda Anke Rehlinger i pregovarali više sati.”

Ministarstvo je kasnije priopćilo da pregovori nisu bili jednostavni, ali da su bili konstruktivni. Oni će se nastaviti. “Najnoviji sukob s Preventom se odrazio i na najviše menadžere Volkswagena. Ralf Brandstätter, šef odjela za nabavu, dvostruko je pogođen. Već je i čitava pretpovijest sukoba s Preventom u njegovoj nadležnosti.

“A u te nadležnosti spadaju i optužbe Preventa da ga Volkswagen špijunira. Prevent tvrdi da je Volkswagen pribavio mnoštvo informacija o njegovim menadžerima i zaposlenima. Volkswagen je izjavio da je doista naložio prikupljanje informacija, ali da tu nema ničeg ilegalnog, a da i taj nalog nije izdao Brandstätter. Prikupljanje podataka o Prevent-grupi je provedeno kako bi se stekao transparantniji uvid u strukture i mreže te tvrtke, priopćio je Volkswagen, uz napomenu da je to prikupljanje prema dosadašnjim saznanjima uvijek bilo u okviru zakonskih propisa. No, deseci zaposlenih u Preventu su se žalili da ih neki previše ispituju […] Optužbe za špijunažu su sramotne za koncern čiji se novi šef Herbert Diess javno zalaže za veću transparentnost i kredibilitet. Smatra se da Brandstätter sada nema šanse zadržati svoju funkciju.”