Vrtoglavi gubitak Mercatora!

Mercator grupa ostvarila je prošle godine vrtoglavi gubitak od 184 miliona eura. To je, kako tvrde iz kompanije, posljedica jednokratnih događaja ili prilagodbi, posebino novog vrednovanja vlastitih nekretnina koje je Mercator Grupa morala izvršiti u skladu s međunarodnim računovodstvenim standardima.

Ako se oduzme uticaj jednokratnih događaja, Mercator je prošle godine poslovao s dobiti od šest miliona eura, dok je 2016. godine generirao gubitak od 31 milion eura, javio je slovenski Dnevnik.

Prvi puta od 2011. godine, Mercator Grupa je ostvarila rast prodaje od osnovne maloprodajne aktivnosti u protekloj godini. Oni su porasli za 2,5 posto na 1,6 milijardi eura.

Jedan od ključnih uspjeha Mercatora pod vodstvom Tomislava Čižmića u protekloj godini bio je preuzimanje od više od 80 trgovina na tržištu BiH. To je znatno smanjilo kreditni rizik koji proizlazi iz iznajmljivanja.

Hrvatski trgovački lanac Konzum preuzeo je na bosanskom tržištu 2014. Mercatorove trgovine, nije redovno plaćao najamnine.

Prošle godine počeo je i projekt monetizacije zaključivanjem sporazuma o prodaji Mercator Centra Beograd. Kao se ranije pisao, pokrenut je i postupak prodaje nekoliko drugih centara, najvećih i najprofitabilnijih.

Među njima su i tri najveća centra: prestižna Šiška u Ljubljani koja se prostire na oko 30.000 kvadratnih metara, najveći centar u Zagrebu u kojem djeluje Super Konzum Radnička i najveći Mercator na bh. tržištu. Cilj je da se ovih centri prodaju pa potom unajme od novog kupca.