To su osnovne karakteristike svakog „Weekenda“ koji će i ove godine po šesnaesti put biti održan (od 21. do 24. septembra) u „Staroj tvornici duhana“ u Rovinju.

Navedeni atributi jesu zaštitni znak svakog godišnjeg okupljanja medijskih, marketinških i digitalnih pregalaca pod okriljem – Weekenda, festivala koji u prvi plan stavlja često ovde nedovoljno poznate novine iz različitih segmenata digitalnog i medijskog sveta. Tokom boravka na Weekendu prosto učite na svakom koraku. Upoznavanje, razmena iskustava i sklapanje novih poslova samo su  dodatna vrednost ovog jedinstvenog regionalnog okupljanja. Šesnaesto izdanje je pred nama i tim povodom, tradicionalno za naš portal, govori Tomo Ricov jedan od čelnika i osnivača Weekend Media Festivala.

Pripremajući ovogodišnji program saopštili ste nam da „pripremate najbolji program do sada“. Šta se iza tog slogana sve krije?

Program „Weekenda“ ove godine biće prožet raznim promenama koje su prisutne u gotovo svim elementima festivala. Pre svega, one su vidljive u pokretanju novog festivala na temu ljudskih resursa, kao i u samoj dinamici programa u kojem skraćujemo termine panela. Uz to, prateći najnovije alate i trendove u industriji na dnevni red stavljamo potpuno različite teme od onih koje su bile aktualne prošle godine.

Festival širi svoje polje delovanja i na mnoge srodne delatnosti kao što je gastronimija. Od ove godine u svoj program uvodi, upravo si pomenuo, novi segment koji se tiče ljudskih resursa – human resources, otuda i „HR Weekend“. On će se baviti ovom veoma zanimljivom a u isto vreme kompleksom temom.  Zašto je važno da ona ima posebno mesto u ovogodišnjem programu?

„Weekend“ je odličan koncept koji se može preneti na druge industrije, što i jeste neki pravac razvoja brenda. Shvatili smo da ima prostora u drugim industrijama pa je tako je osnovan „Weekend Food Festival“, „Women’s Weekend“ i „Sunset Sports Media Festival“ koji ne nosi „Weekend“ u nazivu, ali je deo brenda. Ove godine došli smo do ideje da prvi put organizujemo i „HR Weekend“ u saradnji s agencijom Degordian. Osluškivali smo potrebe tržišta i tako došli do zaključka da je u tom domenu došlo do velikih promena i da je kompleksniji nego ikada. Upravo zato on mora imati svoje posebno mesto. „HR Weekend“ je namenjen svim stručnjacima iz područja ljudskih potencijala, menadžerima, poslodavcima, firmama i naravno, svima zainteresovanima. U sklopu njega nam u goste dolaze fantastični govornici. Tako će cenjeni neuronaučnik dr. Nikolaos Dimitriadis ponuditi odgovor na pitanje zašto neki lideri bolje upravljaju promenama od drugih, dok će Munawar Ahmed, predavačica leadershipa, etike i profesionalne prakse na „School of Visual Arts“ objasniti kako privući zaposlene koji su pripadnici generacije „Z“. To je jedan od gorućih problema u HR industriji. Govoriće i hrvatski stručnjaci it oblasti kliničke psihologije prof. dr. sc. Nataše Jokić-Begić koja će nam reći više o burnoutu, kako se razlikuje po generacijama i šta je to važno današnjoj generaciji „Z“.

Tomo Ricov Foto:Promo

Verovatno ste prethodno sagledali situaciju, lokalno i regionalno, kada je ova tema u pitanju. Do kakvih ste zaključaka došli? Kakva je situacija u odeljku ljudskih resursa na ovim (ex-Yu) prostorima?

Prvo, dinamika tržišta rada se dramatično promenila i na našim prostorima. Globalizacija i tehnološki napredak doveli su do veće konkurencije na tržištu, što je rezultiralo potrebom za specijalizovanim veštinama i većom mobilnošću radne snage. Tako smo shvatili da je oblast ljudskih resursa postala kompleksna i da je puno muke potrebno kako biste pronašli prave ljude. Drugo, promenile su se i same uloge HR-a. Danas taj sektor nije samo odgovoran za administrativne zadatke i zapošljavanje, već je sve više uključen u strateško planiranje i razvoj organizacije što zahteva dublje razumevanje i širu paletu veština. Kada je riječ o privlačenju pripadnika „Z“ generacije, važno je shvatiti da se radi o generaciji koja je odrasla uz tehnologiju i digitalne alate, zbog čega im je ključno ponuditi radno okruženje koje podržava inovacije, fleksibilnost i tehnološki napredak. Uspešno upravljanje ljudskim resursima zahteva prilagođavanje složenim promenama u okruženju i ciljanje specifičnih potreba na tržištu rada.

Pomenuo bih još jedan zanimljiv segment kojim će se baviti ovogodišnji „Weekend“. Reč je o veštačkoj inteligenciji. U kojoj meri je tebe lično iznenadio ovaj tehnološki napredak, da li mu veruješ i u kojoj meri je zaista upotrebljiv?

To će svakako biti kraljica ovogodišnjih tema, kada govorimo o tehnologiji. Ni jedna industrija nije pošteđena i ništa više nije kao što je bilo pre AI-a. Smatram da je to dobar alat za prikupljanje i obradu podataka, razradu nekih kreativnih ideja koje nam mogu olakšati svakodnevnicu, ali sigurno neće moći da zameni ljudsku kreativnost, angažman i druženja.

Foto: Luka Stanzl/PIXSELL

U kom programskom segmentu će te se baviti ovom temom?

Trudićemo se da zaokružimo celokupnu priču što se tiče veštačke inteligencije – od samog nastanka do trenutne faze, sa naglaskom na razumevanje kako je najefikasnije koristiti i promovisati odgovorne i etičke prakse. Upravo je promovisanje odgovornog korištenja veštačke inteligencije izuzetno važno kako bismo bili sigurni da se tehnologija primjenjuje na način koji donosi pozitivne rezultate i minimalizuje potencijalne rizike. Zato dovodimo vrhunske stručnjake koji se bave ovom temom. Na taj način želimo da inspirišemo druge da slede etičke i odgovorne standarde u upotrebi ovog moćnog alata.

Poslednjih godina, koliko traje rat u Ukrajini, festival posebnu pažnju posvećuje medijskom i digitalnom kovitlacu koji ovakve globalne pretnje prati. Vesti, lažne vesti, diplomatija, tajne službe, uticaji, istina, činjenice… Sve su to aspekti koje je Weekend pokušavao da definiše /dešifruje shodno „novom svetskom poretku“. Ove godine jedan od govornika biće bivši predsednik Saveta bezbednosti Ujedinjenih nacija, Kishorea Mahbubanija. Zašto on tvrdi da je „Zapadu odzvonilo“? 

Gospodin Mahbubanija je poznat je po svojim analizama međunarodnih odnosa i geopolitike sa posebnim fokusom na Aziju. U svojim nastupima često iznosi provokativne ideje koje potstiču na razmišljanje i tako otvaraju dijalog o ključnim pitanjima današnjice. Autor je knjige „Je li (se) zapad izgubio?“ u kojoj na dnevni red postavlja važno pitanje o ulozi Zapada u današnjem svetu, i iznosi ozbiljnu tezu da Zapad mora početi sa promenama kako bi se prilagodio novoj eri. Na taj način morao bi dati više prostora azijskim privredama u upravljanju globalnim poretkom. Zanimljiv je Mahbubanijev zaključak da se „Zapad gubi“ upravo zato što mu nedostaje više kvalitetnih ljudi koji bi mogli ostvariti američke interese bez direktnih sukoba. U kontekstu aktuelnih događaja kojima svedočimo siguran sam da će njegov pogled i diplomatsko iskustvo dati potpuno novu sliku i razumevanje globalne situacije.

Što se Slovenije tiče, izdvojio bih neumornog zagovornika sreće Aljošu Bagolu. Publika će od Aljoše moći puno da nauči. Na primer kako preuzeti odgovornost za vlastitu sreću. Time će prisutne pokušati da podstakne na ostvarenje i oslobađanje ličnog potencijala. Iz Srbije bih izdvojio Zorana Kesića, komičara, TV voditelja i političkog komentatora, koji će se pozabaviti trenutnim stanjem u Srbiji i srpskim medijima. Iz naše držve bih izdvojio Tanyu Golesic, Hrvaticu koja je apsolutno pokorila svet mode. Pomerajući vlastite granica došla je do funkcije izvršne direktorke brenda „Mackage“koji danas nose brojna svetski poznata lica.

Zabave su takođe zaštitni znak festivala. Ko će sve činiti ovogodišnji party program?

Zabavni program uvek objavljujemo u zadnji čas jer ne želim da publika dolazi na festival samo zbog toga. Niko se do sada nije žalio da se na „Weekendu“ loše proveo, a siguran sam da ćemo i ove godine biti dosledni u tome. Uvek imamo najbolje regionalne muzičare. Tako će biti i ove godine. Ono što sa sigurnošču mogu da garantujem je to da sve posetioce očekuju tri dana inspiracije, druženja i zabave do ranih jutarnjih sati. Najvažnije je da svi koji žele dođu u Rovinj, a mi kao organizatori festivala sve ostalo imamo pod kontrolom.

Za kraj, kao i uvek, zamolio bih te za tvoju listu „Top 5 Weekend 2023“ pesama.

  1. Gabriels – Love and hate in a different time

Odičan gospel disco, gledao sam ih uživo ove godine u Roterdamu na „North Sea Jazz Festivalu“.

  1. Scone Cash Players – What’s her name?

Hammond funk, otkrio sam ih prošle godine i ne prestajem da slušam njihov album „Brooklyn To Brooklyn“.

  1. Durand Jones – Wait Till I Get Over

Pratim ga godinama, odlični albumi sa bendom Indications. Solo album mi je ipak nešto najbolje što sam čuo.

  1. Darko Domjan – Bijela zvijezda

Soul bluz. Puno sam slušao njegov album „Pastir kraj vatre“ iz 1975. godine, moćan vokal.

  1. Gelato Sisters – Ti se praviš

Odlična autorska stvar hrvatskih Andrews Sisters, zajedno s „Big Bandom Hrvatske liječničke komore“.

Izvor: nova.rs