“Kad se dogodio prvi Weekend Media Festival, sad već davne 2008., HR industrija kakvu danas poznajemo nije postojala. Neke firme su imale voditelje ljudskih resursa, no oni su se uglavnom bavili samo zapošljavanjem i treningom ljudi. Sve branše su se s godinama mijenjale, ali u ovoj se vidi baš veliki pomak. Najveću razliku vidim u tome da su se nekada zaposlenici trudili impresionirati buduće poslodavce, a danas je na firmama da privuku buduće zaposlenike”.
Čak i oni koji nisu u području ljudskih resursa i ne prate toliko udubljeno to područje, moraju se složiti s direktorom Weekenda Tomom Ricovom jer se s novim trendovima, digitalizacijom, remote poslovima, ali i novim generacijama, tržište stalno mijenja.
Kreirali novi festival unutar postojećeg
U jeku borbe za talentima i kvalitetnim kadrom, poslodavci danas moraju pronaći način da se prilagode tržištu i pronađu te zadrže najbolje ljude. Više nego dovoljno je to razloga, nastavlja Ricov, za pokretanje manifestacije koja će biti specijalizirana i baviti se ovim problemima novog doba.
Tako je i nastao novi projekt HR.Weekend – svojevrstan festival namijenjen svim HR profesionalcima, voditeljima ljudskih potencijala, poslodavcima i predstavnicima tvrtki, kao i svima zainteresiranima za kreiranje modernih HR praksi.
Goruća potreba za talentiranim kadrom i platformom za dijeljenje znanja
HR.Weekend održat će se prvi puta ove godine u sklopu Weekenda.16 koji traje od 21. do 24. rujna. Poprilično je zanimljiva ovo uvertira bila u naš razgovor s Tomislavom Ricovom i Danielom Ackermannom, CEO-om, najveće nezavisne digitalneagencije Degordian, koji su udružili snage ne bi li kreirali festival za moderan HR.
“Daniel mi je uvijek bio pouzdan izvor informacija o trendovima u IT-u u digitalu te koje teme, predavače i paneliste iz tog svijeta moramo imati na programu. Dosta smo diskutirali o tome da je potrebno napraviti nešto više i sa sektorom HR-a i malo po malo došli do finalnog produkta – HR.Weekenda”, kaže Ricov.
Glavni akteri koji stoje iza ovog novog i obećavajućeg događanja kažu nam kako je to plod njihove dugogodišnje suradnje, a tematika se nametnula prirodno, odnosno sama po sebi jer se na tržištu pojavila goruća potreba za kvalitetnim i talentiranim zaposlenicima.
Stručnjaci iz različitih industrija
“HR.Weekend je novi brand Weekenda. Nastao je nakon što smo na prošlogodišnjem izdanju uočili da nije dovoljno imati samo jedan panel ili predavanje na temu ljudskih potencijala, već da tu ima prostora da tome posvetimo i dva dana. HR trendovi mijenjaju se skoro na dnevnoj bazi” govori Ricov.
Dodaje da su nakon razgovora s brojnim akterima ove scene shvatili da na tržištu ima prostora i potrebe, ne samo za HR festivalom, nego za mjestom susreta HR-a i svih ostalih branši koje već tradicionalno dolaze na Weekend.
HR treba biti integriran, a ne izoliran
HR.Weekend održat će se na odvojenom stageu tijekom petka i subote. Sudionici će moći prisustvovati i ostalim Weekend predavanjima, kao i obrnuto. A pitali smo naše sugovornike zašto se baš održava pod okriljem Weekenda, a ne kao zaseban događaj?
“Dugo smo razmišljali o ovome i na kraju zaključili da je upravo to ono što daje dodatnu dimenziju. Weekend je zbilja odličan festival koji već godinama okuplja stručnjake svih područja na jednom mjestu. Mi smo željeli HR.Weekend integrirati, a ne izolirati. HR će se zato ispreplesti sa svim ostalim poslovnim industrijama i područjima, a svi posjetitelji će moći slušati predavanja i panele, neovisno iz koje branše dolaze”, objašnjava Ackermann.
“HR novog doba u sebi mora imati inkorporiran i marketing, medije, digital, kao i što svi ti sektori moraju imati HR”, nadovezao se Ricov.
Ssnažan i kvalitetan program
Već za prvu godinu planiraju na ‘pozornici’ imati zvučna imena poput dr. Nikolaosa Dimitriadisa, direktora i suosnivača tvrtke Trizma Neura koja je vodeća u području neuroznanosti. Dr. Dimitriadis proučavao je više od 5500 mozgova iz 25 zemalja za potrebe neuromarketinga, neuroHR-a i akademskih svrha.
Na popisu je i Munawar Ahmed koja ima više od 20 godina iskustva u području ljudskih resursa u raznim branšama – od bankarstva do marketinga. Ostatak programa i predavače će uskoro objaviti putem stranice hr.weekend.hr i društvenih mreža.
“Sadržaj i predavači su nam vrlo bitni. Ne želimo samo zvučna imena i zanimljive naslove, već da program bude što snažniji i kvalitetniji. Želimo da se svaki pojedinac vrati kući s novim, konkretnim i primjenjivim znanjima. Munawar i Nikolaos su odlični stručnjaci koje pratimo već neko vrijeme te smo se bez puno razmišljanja odlučili za njih”, ističe Ackermann.
Festival za moderan HR
HR.Weekend, kao i sam Weekend, više je od konferencije. Ideja je oduvijek bila, dodaje naš sugovornik, napraviti pravi festival – mjesto gdje će se cijela industrija okupiti.
“No, ono što HR.Weekend izdvaja od sličnih konferencija je okruženje Weekend Media Festivala koje, uz brojna predavanja i panele, posjetiteljima daje jedinstvenu atmosferu uz druženja, networking i zabavu. HR.Weekend kakav smo zamislili je upravo to – festival za moderan HR”, kaže.
Disrupcija i inovacija
Daniel je pak, zajedno s Degordianom, ušao u ovaj projekt iz više razloga. Ističe kako je to u prvom redu zato što je HR industrija trenutno ona koja se najviše disruptira, mijenja i inovira.
“Tržište, a posebno velike kompanije, su u velikim problemima. Kvalitetne ljude i nove talente je sve teže privući, a zatim motivirati i zadržati. Smatramo da postojeće HR konferencije u regiji, bez obzira na program kojim se bave, dobro ne prate stvarne potrebe tržišta i industrije”, govori.
Nadovezuje se da sve to ima i uporište u njegovim osobnim izazovima s kojima se susretao dok je gradio Degordian.
Svakodnevno osluškuju potrebe HR-a
Naime, od samih početaka mu je u firmi fokus bio na ljudskim potencijalima. Kad ih je bilo tek tridesetak, već su imali prvu HR osobu, što je u to vrijeme bilo nevjerojatno.
Od tada do danas su nekoliko puta dobili nagrade za najboljeg poslodavca te uveli employer branding na velika vrata, a počeli su i razvijati HR proizvode za klijente.
Najpoznatiji je novi digitalni alat Stethoscope koji, spomenimo, koriste mnoge renomirane tvrtke poput Rimac Automobila.
“Zadnjih godina svakodnevno komuniciramo s lokalnim, regionalnim, pa čak HR odjelima globalnih tvrtki, te s njima surađujemo na raznim projektima. S obzirom na naše iskustvo, naša je uloga primarno programska: pričati sa što više aktera na tržištu te postaviti program koji najbolje odgovara potrebama i željama industrije”, objašnjava Ackermann.
Generacijski jaz u redu
Kroz godine rada je Daniel uočio mnoge generacijske promjene u radu. Primjerice, boomeri su težili mnogo većoj sigurnosti, pa su često proveli dobar dio karijere kod istog poslodavca. S druge strane imamo milenijalce koji traže mnogo brži rast i razvoj te su skloniji promjeni poslodavca.
“Boomeri su mogli birati između kompanija iz istog grada, a milenijalci danas biraju između kompanija iz cijelog svijeta. A da ne pričamo o generaciji Z koja upravo ulazi na tržište rada i mijenja sve. Razlika je sve više, što nas dovodi do nikad veće važnosti HR-a koji već neko vrijeme nema samo operativnu, već stratešku važnost za poslovanje”, kaže.
Sve s ciljem, dodaje, da zaposlenici budu angažirani i zadovoljni jer takvi znače dobre poslovne rezultate i daljnji razvoj firme. Zato će ove godine neki od glavnih trendova na tržištu biti model ‘work from anywhere‘ i poplava freelancera, dok će fokus biti na ravnoteži privatnog i poslovnog života.
Ovo su samo neke od tema o kojima će se razgovarati na prvom HR.Weekendu, festivalu koji dovodi HR zajednicu među druge industrije, težeći još boljem povezivanju i stavljanju u fokus najbitnijeg faktora svih poslovnih procesa – zaposlenika.
Izor: www.telegram.hr